اخبار بنیاد فردوسی شاخه توسخاستگاه و جایگاه شاهنامه پژوهییادداشت روز

پیام دکتر فخـــر اســلام به پاس پایان سرایش شاهنامه

♦️پیر من فردوسی والا تبار! اگر اسب ها بی سوار بازگشته اند اگر دیوها از روزگار دیرین به زندگی امروز راه یافته اند اگر رودابه ها گیسو بریده اند و سودابه ها گیسو آراسته اند اگربهرام گورها به گور سپرده شده اند اگر ماردوش ها درفش کاویانی را تن پوش ابلیس ها نموده اند و اگر پایان شاهنامه ات خوش است! باکی نیست…..چرا که تو پیام آور مردانگی ها و پیمانی در روزگار پیمان شکنی ها.
♦️پیام آور انسانیتی در زمانه ای که دیوخویی ها با فریبکاری و زرنگی مترادف گشته است.پیام آور شرافت و نجابتی در هنگامه ی پرواستیزی ها و بی آزرمی ها.پیام آور شادی و یاری و داد ودهشی در بحبوحه ی سوگ ودرد و بخل دست و دل ها.پیام آور راستی و عشق ورزی ها به میهن و هم میهن و بشریتی در روزگار هویت باختگی ها و از خود بیگانگی ها.

♦️پیام آور آزادگی و آگاهی وآرامشی. اگر شاهنامه ات تاریخ پایان دارد برای من همیشه و هنوز نقطه ی آغاز زیستن و چگونه زیستن است.اگر از سرایش شاهنامه ات هزاره ای می گذرد برای من هنوز سخن امروزست.اگر از بس که هستی حس نبودنت دروغی بیش نیست برای این ست که تو برای من همیشه و هنوز ” فردوسی ترین” شاعر ایرانی.برای من که هیچم تو همه ای……

photo_2019-03-16_21-14-44

پيام #دكتر_فخر_اسلام
✔️كارگروه دانش و پژوهش كانون شاهنامه فردوسي توس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بادرود بر شما استاد بزرگوار
    شیر ژیان و رستم دستانم ارزوست
    این روزها این همه رنگ و فریب را میبینیم دلمان می گیرد کاش انسان بزرگی مثل فردوسی بود تا در کنارش ارام بگیریم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن